Anmeldt af: Lene Brandt

En assistent vil gerne være producer, en stjerne vil gerne forblive det ikon hun var, og en ung mand spiller og synger ved supermarkeder og fester, hvor succesen er sikker.

Vi følger divaen, den etablerede stjerne Grace Davis og de personer, der arbejder for hende, herunder specielt den personlige assistent Maggie, der gerne vil være så meget mere. Maggie bruger derfor sin fritid til at producere først uopfordret et engagement for divaen, siden mere succesfuld i samarbejde med den talentfulde David, en ung mand, hun møder foran det lokale supermarked.
Filmen er lidt langtrukken, men musikken er der ikke noget at udsætte på. Tværtimod, det er fin underholdning.
Filmen er inspireret af forfatteren Flora Greesons personlige erfaringer som personlig assistent for en chef hos Universal Music i New York. Hun har store ambitioner og ser selv figuren Maggie som rollemodel for kvinder, der vil ind i en ellers mandsdomineret verden.
Ligesom Maggie har hun kunne benytte sine kontakter, som personlig assistent, til at forfølge sin drøm til at tage det næste skridt, som manuskriptforfatter.
Hovedpersonen Maggie spilles overbevisende af Dakota Johnson, som vi kender fra ‘The Social Network’, ’21 jump Street’ og som Anastasia Steel i ‘Fifty Shades of Grey’-trilogien.
De to sangstjerner er kendte skuespillere og selv om de begge har berømte forældre indenfor musikbranchen er det nyt for dem, at skulle synge professionelt. Divaen Grace spilles af Tracee Ellis Ross, datter af Diana Ross og vi må gætte, at hun har god inspiration hjemmefra. Hun er kendt fra tv-serier som ‘Girlfriends’, ‘Private Pratice’ og ‘CSI: Crime Scene Investigations’.
David spilles af Kevin Harrison jr, hvis forældre ligesom i filmen er
henholdsvis saxofonist og sanger. Både David og Tracee Ellis har fine stemmer, der gør filmen værd at se.
Jeg giver filmen 4 Chaplins, fordi det er en hyggelig og afslappende eftermiddags film.
